23.12.08

Kena Tagged Lagi [02]

Assalamualaikum and peace upon you guys. Aiseh, agak lama jugak aku tak menaip apa-ape dalam blog nie. Korang nak tahu tak sebab ape aku tak menulis blog? Haha, senang aje - aku balik kampung melawat nenek dan sedara mara aku kat Johor. Hari nie plak aku baru balik dari sane - Fuhh, letih beb. Hurmm.. Dah la, malas aku nak cite panjang. Kalo nk aku cite panjang, bile aku ade mood. Aku telah ditag oleh seorang insan yang menggelar dirinye sebagai ophanium. Hahaha, so let's continue with the tag thing. Mwahaha xDD

01. i love..

Hurm, aku suke benda yang tak membosankan aku. Haha, kejam betoi bunyinye! Tak ade la macam tu, aku suke semua benda especially cute things. Plus, aku jugak suka benda [ape-ape benda lah] yang dapat memberi manfaat pada diri aku dan masyarakat . Contoh: computer and etc.

02. right now i want…

Sekarang nie aku rase kempunan nak makan cheese cake. Adeh, bukan senang nak dapat makan benda alah tuu especially when kite tak cukup duit, right? Huhu, talk about duit, aku jugak perlukan duit sekarang nie.. T^T

03. i feel like…

Aku rase macam....? aku rase macam orang bodoh kekadang. Aku tak tahu nak explain macam mana tapi bila aku dikelilingi oleh orang bijak pandai especially budak-budak yang skolah terer-terer. Contoh macam budak MCKK, SBP, bdk terer speaking english and etc.

04. i hate it when..

When there is a pervert who is trying to raba-raba aku! Benci giler owh! Pernah kena sekali tapi naik trauma sampai takut nak masuk tempat-tempat yang ada ramai kaum adam. Aku jugak benci when ade lipas datang kaco aku tengah tido. Sensitip giler hidung aku sebab aku boleh bau lipas dalam jarak 7-10 kaki dari posisi aku. Kalo aku bau benda lain macam aje, mesti kena berjaga-jaga.

05. i fear…

Aku takut pada Allah. Aku takut seksaan di Akhirat dan aku jugak takut pada masa depan aku. Aku tak tahu ape yang akan berlaku pada diri aku dan hidup aku dimasa depan nanti.

06. i’m lonely without…

I am lonely without my friends and family. Both of them are important for me. Kalo benda-benda lain..? haha, I don't need other stuff because aku bukan materialistik. Aku boleh hidup tanpa handphone or benda lain macam laptop ke hape ke. But, aku betul-betul tak boleh hidup tanpa keluarga dan sahabat yang tersayang.

07. i need…

I need iman dan semangat yang disertakan dengan sifat kerajinan untuk terus berjaya dalam hidup di dunia dan akhirat. Pada masa yang sama, aku jugak perlukan ilmu pengetahuan. Aku bukan bajet alim atau bagus tapi setiap manusia perlukan benda nie untuk maju ke hadapan. Trust me, without them, korang seperti sesat dalam kegelapan.

08. today i...

aku baru balik dari kampung aku hari ini. Hurm, penat la. Bayangkan aku bangun pukul 5 pagi smeata-mata nak berangkat awal. Adehh, abang aku punye pasal laa! Hahaha, menggigil kesejukkan mase aku mandi pagi tadi. Haha, nasib tak jerit jek. hoho.

09. tomorrow i…

will fetch my sister kat matrikulasi maah. Haaa, tengok? baru balik hari nie, kena kuar balik. Nanti hari jumaat nie family aku kuar lagi sebab nak pergi hantar abang aku kat Perlis plak. Adehh, berulang-alik kesana kemari...PENAT OWH! Penat-penat pun, aku suke jugak! haha, nak tau sebab ape?? Boleh aku cuci mate tgk mamat-mamat kat sane. keh3 xDD

10. i just…

Buat tag yang telah diberi oleh memberku sambil dengar lagu. Ehh..betul la kan..? Korang plak tengah buat ape..? hahaha xDD

11. i want to meet…

Aku nak berjumpa dengan insan yang sentiasa baik dan bersama-sama dengan aku semasa senang dan susah - I want to meet you, Una! Bila kite nak jupe lagi yerk? bila ko nak balik Kole? aku rindu same ko! Nanti bila ko nak datang, bagitau aku tau! hehehe

12. i love it when…

Aku suka bila ade orang menghargai dan menghormati aku. Aku jugak suka bila tengok anak muda tahu memberi pertolongan pada warga emas. Aku jugak suka bila ade kucing jilat tangan aku! Haha, comelnyer~ xDD bEnda yang paling aku suka bila kita sama-sama manusia tak bergaduh antara satu sama lain.

13. I like playing…

I like playing Badminton and chess. Haha, aku nie tak ade lah terer sangat dalam dua permainan tuu tapi sekadar ade basic pon dah cukup bagi aku. Aku ade set chess kat rumah tapi tak ade sape yang aku nak ajak bermain. Abang aku asyik pandang rendah kat aku aje - die tak moh main dengan aku! Jamban betul! Nie yang aku GerAM sangat nieh! >o<

14. i’m afraid of…

I afraid of serial killer, perogol, penyagak dan seangkatan dengannya. Golongan macam nie yang sering kali membuatkan aku berjaga-jaga especially bila kuar gi mana-mana. Kalo jadi mangsa salah satu daripada golongan nie, mampos aku!

15. i’m listening to…

Aku sedang mendengar sebuah lagu yang bertajuk Tsuki no Uta nyanyian Gackt. Well, aku bukan peminat separuh mati encik gackt nie tapi sekadar suka lagu dia yang ni (tsuki no uta). Kalo korang nk tahu (kalo dah tahu tuu, tutup mulut dan duduk diam-diam..supaya aku tak kantoi..hahaha) lagu nie merupakan ending theme song for anime Technolyze.

16. i love listening to…

I love listening too all kinds of music. Haha, aku nie semua jenis lagu aku suka. Hollywood ka, Bollywood ka, chinease kaa..jepun kaa...semua aku layan! haha, Universal laa katekan. Kalo aku layan satu kind aje, sampai bila kita nak maju, right? Bukan tak maju, otak pon tak berkembang. Hahaha xDD

17. i wish i was in…

Aku berharap aku boleh masuk balik dalam alam persekolah sekolah rendah. Kalo aku ade kuasa untuk mengubah masa lampau, mesti aku nak pergi masuk balik alam persekolah aku masa tuu. Aku nak betulkan balik sejarah silam aku yang sangat laa gelap. haha, tapi tak mungkin akan jadi macam tuu, kan..?

18. i want to get…

Aku nak dapat paling maximum 6A1 dalam SPM aku. Well, aku memang nak harapkan dapat lebih tapi apekan daya aku bukanlah sehebat mana. Aku cuma terget sekadar yang aku mampu. Bagi insan yang hebat-hebat, anda teruskan perjuangan untuk kemajuan negara kita.

19. i can…

Aku boleh..boleh...entah laa. Haha, aku nie insan biase aje. Tak adelah hebat mana. Tak ade benda yang special yang boleh aku lakukan. Benda-benda biasa macam melukis tuu boleh la aku buat, tapi aku masih begginer.

20. i can’t…

Aku tak boleh bersukan dan menyanyi. Kalo cakap pasal sukan, tuu la the first thing yang paling aku benci especially lontar peluru! Tak pernah sekali dalam hidup aku, dari skolah rendah sampai menengah, aku lepas acara tuu. Aku selalu gagal aje. Aku rasa aku dah pengang rekod selama 8 tahun tak pernah lepas lontar peluru. Adehh, bukan tak practice, PRACTICE Woh! Dah banyak kali aku practice tapi entah laa, memang badan aku nie semula jadi lembik la.. T_T

21. i have…

Aku ade..ade..ade...ade ape erk..? hah! Satu longgokkan lukisan atas meja aku. Aiseh, memang laa, aku bercadang nak habiskan colouring lukisan aku malam nie. Cakap pasal lukisan, entah mana laa buku folio seni aku..? Entah sape laa insan yang telah membawa "lari"..

24. i haven’t…

I haven't touch my dinner yet. Adeh, aku lapo tapi malas plak nak makan. Bukan ape, malas nak turun bawah ambik makanan! huish! Aku nie memang dasar memang dasar pemalas nak mampos! Nasib aje laa tak mampos lagi. T_T

25. i’m nervous to…

I'm nervous to talk with boys! Warghh! Aku rase takut..takut..dan malu sesangat; especially when face to face. Lagi laa bertambah malu! Aku jarang sesangat cakap dengan laki face to face. Tak pernah bercakap kot..? Haha, even dengan sedara sendiri pon malu nak cakap, nie ape entah dengan orang luar.... T_T

26. my parent think i’m…

My parent think I am childish! Haha, aku nie perangai macam bebudak owh. Mak aku selalu cakap aku nie macam tak bape matang tambah dengan kritikan bapak aku cakap aku nie suke gelak tak tentu hala dan degil/keras kepala. Haha, ape nak buat, tuu memang aku. Haha xDD

27. i think…

I think I am stupid! Yeah! haha, aku tak suke nak cakap macam nie pasal diri aku, tapi tuu la hakikatnya. Tmbah dengan sikap aku yang terlampau malas, bertambah-tambah laa kebongokkan aku! Cit! memang bermasalah betul la aku nie.

28. i’m happy when…

I am happy when someone can makes me laugh! Haha, aku rase seronok bila ade orang buat lawak - macam tengok gelagat Ahmad Nabil. Lu pikir laa sendiri! kehkeh! Some of my friends kate Nabil tuu macam orang bodoh aje. What the heck..? Mulut tak ade insurans ka..?? kang tak pepasal aku sumbat cili api baru hang tahu sikit nak cover mulut tuu! Kalo ko rase ko lagi terer buat lawak, aku cabar ko buat abang aku gelak! CEPAT!

29. i’m sad when…

I am sad when someone kutuk aku belakang or tengok sesama manusia bergaduh. Aku betul-etul tak suke tengok benda dua menatang nie. Kalau tengok benda nie berlaku depan mata aku, mesti aku mengeluh panjaaannng sangat. Korang tak sedih ke..? T_T

30. i like eating…

I like eating very much..? Haha, aku memang suke makan especially benda-benda manis macam chocolate, cake, ice cream and etc. Tapi aku masih insan yang sangat berdisiplin sebab aku tak mengamalkan benda-benda nie sangat. Aku lagi suke amalkan makan ulam-ulaman. Haha, especially bila benda nie baik untuk kesihatan badan dan kulit.

31. i hate eating…

I hate eating benda yang haram bagi umat islam. Korang nak tahu kenape? Sebab pemakanan dari sumber yang haram dapat membentuk sifat mazmumah dalam diri kita disamping juga dapat menganggu dalam pertumbuhan minda yang sihat.

32. i love watching…

I love watching all sorts of movies. Haha, semua jenis movie aku layan. Cerita india, orang puteh, vietnam, melayu, indon, china, jepun......semua aku layan! Hahaha xDD Tak ade pengecualian kecuali cerita yang berunsurkan SEX tuu aku tolak ketepi. Sayonara Hentai movies! >o<

33. TAG WHO? =

  • Husna
  • shira
  • Syuhada
  • kak ynn
  • hiro-sama
SELESAI sudah tags nie. Salam buat semua, tata! xDD

No comments:

JOMPS Photobucket Di Sebalik 'sitinurhudahusna'...
x-poshop.blogspot.com
AHMADSUFI6177's BLOG
Photobucket
!僕はまだ何も知らない.
Salam persinggahan and Welcome dear Guest!
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dengan nada skema, aku ingin mengucapkan terima kasih bebanyak bagi insan-insan yang sudi melawat, memijak, menerajang blog aku aku yang tak seberapa nie. Aku juga mahu berterima kasih kepada pendatang haram (silent reader), pembaca sah (yang siap komen), dan juga kepada yang sudi menjadi follower aku. Sebagai tanda aku menghargai kepayahan korang, akan aku menjadi follower korang jugak. Hahaha, thank you very much. Anyway, Blog aku nie hanyalah blog biaser, tak adelah cerite yang menakjubkan yang aku tulis. Aku tekankan disini; cerita biase daripada budak biase. Itu aje laa, harap maklum. !View