19.2.09

Tim Burton NEW 2009 Movie Titled 9 - Trailer

Semalam aku dif habis kat youtube nak cari pasal movie baru yang Tim Burton buat. Cari punya cari akhirnya aku jumpe gak! AMIN! ALHAMDULILLAH! *happy tahap gaban*

Sape kat sini peminat setia Tim Burton?? Kalo minat, sila tekan sini.

Seriuosly, aku niat gila dengan pengarah sorang nie! Semua hasil kerja dia memang aku takkan miss..jap..jap.. Aku ade mis gak, macam cite vincent, Sweeney Todd..lagi ape erk.. Aku lupe la. Tapi banyak gak cite die yang aku layan. Haha.

Aku pasan la, Tim Burton nie suke ambik Johnny Depp dalam setiap cerita dia - not forget to mention that Johhy Depp is an awesome actor! Memang die boleh bawak semua jenis watak la - kejam, dingin, gila, lawak and etc; especially when dia pegang watak Jack Sparrow. Memang gila mengancam + gila! wahaha xDD

Bukan tu aje, Tim Burton jugak suka guna theme zaman Victorian - alah, yang ala-ala gothic tuu. Sebagai contoh movie yang aku bagi macam Corpse Bride, Edward Scisorshand, Vincent, Nightmare before Christmas, Sweeney Todd, Beetlejuice, Sleepy Hollow, dan seangkatan dengan dia. Oleh sebab dia guna element macam nie la, minat aku kat movie-movie dia makin mendalam.

Kemudian aku terfikir, kan bagus kalo Tim burton jadi pengarah cerita hantu/pembunuh bersiri - Elizabeth Bathory. Teringin gak tengok hasil kerja dia macam mana lepas jadi director cite tu.

But, it doesn't mean aku suke gothic budak-budak malaysia yerk sebab aku tengok gothic diorang sangat selekeh + tak smart langsung. Maaf kalo terkasar bahasa cuma memang tu hakikatnya. Kalo nk tengok gothic yang cun, please tengok fashion gothic Jepun yerk. And please, kalo boleh mekap tu jangan tebal sangat sebab element gothic is about pure face + seram yg suci, not like a fake face macam orang nak mati.

Ape-ape pun, dalam cite terbaru Tim Burton kali nie tak ade la Johnny Depp. Aduyaii! Aku keciwa..keciwa..kecewa..keciwawa...haha. Jangan dilayan sangat pangai tak bape betoi aku nie. Aku tengok trailer dia pun macam cite best! Macam tak sabo-sabo aje nak tengok cite nie!

Korang tengok la trailer nie. Selamat menonton. ^_^


OKAY LA, sampai sini ajelah aku merepek dan merapu. Haha, sekian dan wassalam. ^_^

No comments:

JOMPS Photobucket Di Sebalik 'sitinurhudahusna'...
x-poshop.blogspot.com
AHMADSUFI6177's BLOG
Photobucket
!僕はまだ何も知らない.
Salam persinggahan and Welcome dear Guest!
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dengan nada skema, aku ingin mengucapkan terima kasih bebanyak bagi insan-insan yang sudi melawat, memijak, menerajang blog aku aku yang tak seberapa nie. Aku juga mahu berterima kasih kepada pendatang haram (silent reader), pembaca sah (yang siap komen), dan juga kepada yang sudi menjadi follower aku. Sebagai tanda aku menghargai kepayahan korang, akan aku menjadi follower korang jugak. Hahaha, thank you very much. Anyway, Blog aku nie hanyalah blog biaser, tak adelah cerite yang menakjubkan yang aku tulis. Aku tekankan disini; cerita biase daripada budak biase. Itu aje laa, harap maklum. !View