12.2.09

Valentine's Day konon...

Seperti yang korang tahu la, Hari Kekasih atau lebih dikenali sebagai Valentine's Day, telah pun diharamkan disambut oleh umat Islam kerana ianya seumpama kita sendiri merayakan kejatuhan agama Islam itu.

huhu, entry aku kali nie mungkin akan menyakitkan mana-mana pihak. Jadi, sebelum membaca, sila baca "ATTENTION" tu dulu.


ATTENTION!! :
Entry aku kali ini ditujukan kepada insan yang beragama islam tetapi masih mahu menyambut hari kekasih.

Aku pelik la. Anak-anak muda sekarang nie punya la gila-gila menyambut hari Kekasih. Yang paling buatkan aku rase nak gelak ialah bagi diorang itu merupakan hari yang istimewa buat si kekasih. Yang aku pelik, takkan bila nak tiba hari valentine, baru la nak menghargai kekasih? Hari-hari lain tak nak buat ke..?

Kiranya korang yang menyambut sambutan tuu akan menghargai kekasih sekali dalam setahun? Are u insane? Setahu aku la, sebab aku perempuan, perempuan nie kalau boleh sentiasa mahu rase dihargai dan disayangi. Are you sure about that..?

Yang paling aku nak rase makin pelik ialah bila anak-anak muda kita nie lebih menekankan hari kekasih daripada hari ibu dan Hari Guru. Hello? Sape yang paling penting sekarang nie? Dua Insan nie la yang telah banyak membantu kita, tapi anak muda pula lebih mengutamakan benda yang tak penting - kekasih hati la (konon).

Sorry la kalau entry aku nie mungkin menyakiti hati memana pihak. Well, macam aku dah cakap tadi seperti mana di atas - dituju khas kepada umat islam yang akan menyambut hari valentine. Seriously, korang memang kena bukak mata luas-luas, okay?

Dah la, aku malas la nak tulis pepanjang. Kang tak pepasal kena penangan saman atau penampar dari mana-mana pihak. Haha, kalau ade orang buat macam tuu, memang sah la manusia yang sangat emotional dan tidak rasional kerana membiarkan perasaan mengawal akal.

That's all for now, wassalam.

6 comments:

youeiLL said...

aku sokong >___<
org yg sambut = bingai+ kna tipu bulat2 ~__~"

aaina said...

aku sokong bab yg kalau nak celebrate ur gf/bf tu bukan bermakna time valentine jew.patot hari2 pown kita hargai partner kite.eg:kalau nak bg bunga ke or coklat bila2 pown buleh bg..

btw gud writing!nice blog!!
salam singgah.. ;)

Shera said...

hak
yeah yeah!
btol tuh!
valentine bkn ari sempena awek yg bunoh diri sbb cinte ke?
hak3
bangang ek!yg dk2 islam lak sebok nk sambot xD

nadeshiko said...

Pia
hahaha! aduhai, tu la manusia..
mudah terpedaya dengan kecantikkan atau keindahan yang tak kekal..
hahaha xDD

nadeshiko said...

Aina
Hhaha, betul2! xDD
kadang2 pelik gak sebab time tu la kecoh2 nak dating..nak romantik..
sedangkan hakikat hidup manusia nie always memerlukan belaian dan penghargaan..
hahahaha xDD
thanks for ur comment..
malu plak kite..
hahaha, penulisan sy biase aje..
tak adelah hebat mana pun..
hahaha xDD
ang again, thank you very much for ur comment..^_^

nadeshiko said...

Shira
Aishh..mne pua versi yang shira dpt nie..?
hahaha, its okey, shira boleh dptkan mklumat dengan cari information psl valentines day history..
die banyak versi..
lebih kurang dalam 3 versi gitu..
haahaha

JOMPS Photobucket Di Sebalik 'sitinurhudahusna'...
x-poshop.blogspot.com
AHMADSUFI6177's BLOG
Photobucket
!僕はまだ何も知らない.
Salam persinggahan and Welcome dear Guest!
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dengan nada skema, aku ingin mengucapkan terima kasih bebanyak bagi insan-insan yang sudi melawat, memijak, menerajang blog aku aku yang tak seberapa nie. Aku juga mahu berterima kasih kepada pendatang haram (silent reader), pembaca sah (yang siap komen), dan juga kepada yang sudi menjadi follower aku. Sebagai tanda aku menghargai kepayahan korang, akan aku menjadi follower korang jugak. Hahaha, thank you very much. Anyway, Blog aku nie hanyalah blog biaser, tak adelah cerite yang menakjubkan yang aku tulis. Aku tekankan disini; cerita biase daripada budak biase. Itu aje laa, harap maklum. !View