24.2.09

Stop for awhile.

Assalamualaikum. Sekarang nie aku nak stop sekejap dari menggunakan komputer. Maybe entry aku pun akan jarang aku post lepas nie - dengan alasan untuk membaca dan mendalami ilmu yang aku sendiri kurang mantap. Pendek cerita, aku nak mencari ilmu like hari membaca. Macam yang korang selalu dengar, membaca itu jambatan ilmu. Jadi, dengan membaca la aku tambah pengetahuan, right?

Aku jugak nak baca macam-macam pasal agama aku sendiri - Islam. Aku rasa, diri aku kurang sangat ilmu bab nie. Entah macam mana, aku perlu lagi kenal apa itu islam. Lahir di dalam islam tidak semestinya kita paham apa itu islam kerana kadang kala ada umat islam yang lahir dalam islam tapi tidak berperwatakkan seperti seorang muslim. Korang paham maksud aku..?

Jadi, Ada beberapa benda yang aku nak baca, antaranya :
(a) Semua yang berkaitan dengan islam.
(b) Baca buku english supaya boleh mantapkan lagi english aku.
(c) Nak baca pasal geography or dalam erti kata lain pasal bumi and peta dunia sebab aku buta la dalam bab peta-peta nie. Kalau orang tanye, mesti terlopong aje mulut aku sebab tak tahu kat mana.
(d) Baca pasal issue semasa sebab kalau orang cakap pasal hal tu, aku boleh tahu ape citenye - tak adelah nak main serkap jarang.
(e) Kalau boleh nak baca pasal psychology laa...macam kes bunuh diri..hurmm...
(f) Nak baca balik sejarah negara aku sebab aku dapat rasakan, info sejarah aku semakin berkurangan...
(g) Senang cite, banyak benda la aku nak baca!

Hah itu dia. Jadi untuk beberapa hari nie memang aku nak baca..baca..dan baca. Jadi, harap maklum buat semua teman aku yer kalau aku tak online tu - sebab aku nak adakan hari membaca. Hahaha. Una, sorry erk. Buat sementara nie aku agak susah nak online. Jadi, akalu aku ade masa, aku call ko erk sayang? ;)

P/S : Kalau korang ade ape-ape info best nak kasi aku baca, sila tinggalkan link ke site tu. Or korang boleh kasi aku tajuk then aku cari sendiri.

Sekian dan wassalam.

2 comments:

dynac3064 said...

Dan jugak, banyakkan bace alquran yer teman..

Kalau ade ape2 ilmu yang sangat jarang di dengar, harap leh dikongsikan..

Selamat hari, hari membaca anda..

Ikaa said...

haha
amyyyy
aku pon cam da malas na blogging niha
tade idea daaa
wakaka
:D

JOMPS Photobucket Di Sebalik 'sitinurhudahusna'...
x-poshop.blogspot.com
AHMADSUFI6177's BLOG
Photobucket
!僕はまだ何も知らない.
Salam persinggahan and Welcome dear Guest!
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dengan nada skema, aku ingin mengucapkan terima kasih bebanyak bagi insan-insan yang sudi melawat, memijak, menerajang blog aku aku yang tak seberapa nie. Aku juga mahu berterima kasih kepada pendatang haram (silent reader), pembaca sah (yang siap komen), dan juga kepada yang sudi menjadi follower aku. Sebagai tanda aku menghargai kepayahan korang, akan aku menjadi follower korang jugak. Hahaha, thank you very much. Anyway, Blog aku nie hanyalah blog biaser, tak adelah cerite yang menakjubkan yang aku tulis. Aku tekankan disini; cerita biase daripada budak biase. Itu aje laa, harap maklum. !View